درخواست جذب سرمایه

کارآفرینان موفق از نگاه وای کامبینیتور

وای کامبیناتور

وای کامبینیتور کارآفرینان موفق آینده را چگونه شناسایی می‌کند؟

Harj Taggar شریک مدیریتی (venture partner) وای کامبینیتور در سال ۲۰۱۰ به این شرکت پیوست. وی در مدتی که در این شرکت فعالیت می‌کرد به همراه شرکای دیگر تلاش کردند تا فرآیند گزینش استارتاپ ها را بهبود ببخشند.

تاگار می‌گوید ما اغلب روی افرادی سرمایه گذاری می‌کردیم که رزومه‌ خوبی داشتند و شرکت‌هایی چون گوگل را ارتقا بخشیده بودند اما محیط استارتاپ ها پر از ابهام است و مناسب چنین افرادی نیست. بنابراین من و شرکای مدیریتی شرکت، خودمان را وقف شناسایی بهترین راه‌هایی کردیم که بدون تکیه بر رزومه بتوانیم استعدادهای برتر را کشف کنیم.

وقتی آن‌ها کارآفرینان پذیرفته شده در وای کامبینیتور را مورد بررسی قرار دادند در نهایت به این نتیجه رسیدند که کارآفرینان موفق لزوماً روی کاغذ خوب به نظر نمی‌رسند.

برای مثال، وقتی در سال ۲۰۱۱ هم بنیانگذاران شرکت «بافر» (Buffer) تقاضای ورود به وای کامبینیتور را دادند به دلیل نداشتن سابقه‌ی قبلی درخواست آن‌ها رد شد. در حالی که این شرکت بعداً موفق شدند ۳/۹ میلیون دلار  سرمایه جذب کرده و کارش را پیش ببرد.

رد درخواست توسط وای کامبیناتور

بنابراین راه مطمئن‌تری باید وجود داشته باشد که نشان ‌دهد افراد برای این کار ساخته شده‌اند یا نه.

آن‌ها فهمیدند یکی از بهترین نشانه‌های کارآفرینان موفق ، کارهایی است که در اوقات فراغت خودشان انجام داده اند و در نتیجه باید نگاه ویژه‌ای به افرادی که پروژه‌ها و ایده‌هایی را مستقل از تحصیل یا کار اجرا کرده‌اند داشت. از این رو باید به دنبال افرادی باشند که سوابق فعالیت‌هایشان غیرعادی است و کارهای عجیب و غریبی انجام داده‌اند و مشخص است که واقعاً برای کارآفرینی ساخته شده‌اند.

به دنبال این نتایج جدید، وای کامبینیتور‌ این بخش را به فرم درخواست خود اضافه کرد: «لطفاً در مورد یک پروژه‌ی جالب، ترجیحاً خارج از کلاس درس یا محیط کار که مشترکاً با دو یا چند نفر اجرا کرده‌اید توضیح دهید.»

وای کامبینیتور دیگر علاقه‌ی چندانی به پروژه‌هایی که فقط برای کار و تحصیل انجام شده‌اند ندارد و به دنبال افرادی است که مشتاق و کنجکاو تست کردن ایده‌های جدید هستند.

در مقاله بعدی  به موضوع شکست کسب و کارها از جنبه ی فردی نگاهی انداخته ایم :

چرا کسب و کار شما به موفقیت نمی‌رسد؟

منبع:

https://www.businessinsider.com/former-y-combinator-partner-founder-side-projects-2018-10

Buffer’s Rejected Y Combinator Application

مطالب مشابه

ثبت دیدگاه جدید

نام ایمیل
دیدگاه