درخواست جذب سرمایه

شکافی عمیق در سرمایه گذاری خطرپذیر چین

وقتی پای کل حجم سرمایه گذاری خطرپذیر انجام شده‌ به میان می‌آید، چینی‌ها حرف اول را می‌زنند و شرکت‌هایی چون انت فایننشال (Ant Financial) امسال مبالغ زیادی سرمایه دریافت کرده‌اند. اما این کشور علی‌رغم اینکه یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیاست  و امسال رتبه ی اول را در میزان سرمایه گذاری داشت در بخش نرم‌افزاری حرف زیادی برای گفتن ندارد. بیشتر شرکت‌های حاضر در لیست ۲۰۱۸ ، خدمات و اپلیکیشن‌های مربوط به بازار مصرفی هستند و وضعیت SaaS  در این لیست چندان جالب نیست.

در نمودار زیر وضعیت پنج بازار بزرگ جهانی SaaS و همینطور بقیه‌ی کشورها قابل مشاهده است. در این نمودار سهم سرمایه گذاری هر بازار در SaaS با سهم کل سرمایه گذاری های آن بازار مقایسه شده است.

 

اختلاف بین چین و امریکا در SaaS

 

۳۹/۳%  از کل میزان سرمایه گذاری‌های انجام شده متعلق به چین و ۳۸/۴% مربوط به امریکاست و هر دو بازار خطرپذیر شانه به شانه‌ی هم حرکت می‌کنند . این در حالی است که سهم چین از بازار SaaS فقط ۱۱/۷% است و امریکا رقم قابل توجه ۷۰/۱% را به خود اختصاص داده است.

این اختلافات نشان می‌دهد نه‌تنها بین امریکا و چین یک تفاوت ساختاری در ایجاد و پشتیبانی از کسب‌ و کارهای SaaS وجود دارد بلکه بین امریکا و بقیه‌ی کشورها نیز وضعیت چنین هست.

 

 

منبع:

The SaaS VC gap: China & other markets trail the US

مطالب مشابه

ثبت دیدگاه جدید

نام ایمیل
دیدگاه