درخواست جذب سرمایه

کارآفرینانی که روش‌های یادگیری ما را متحول می‌کنند

استارتاپ تکنولوژی اموزشی

تکنولوژی‌های آموزشی از بخش‌هایی هستند که سریع‌ترین رشد را دارند و انتظار می‌رود ارزش جهانی آن تا سال ۲۰۲۰ به ۲۵۲ میلیارد دلار برسد. جمعیت متنوعی از استارتاپ‌ها در این حوزه مشغول تحول‌آفرینی هستند.

استارتاپ‌های انگلیسی هم در زمینه تکنولوژی آموزشی پیشرفت خوبی داشته‌اند که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

 

  1. استارتاپ Sparx Maths برای آموزش ریاضی

یک پلتفرم یادگیری شخصی‌سازی شده است که دانش‌آموزان بین ۱۱ تا ۱۶ سال را پوشش می‌دهد و شکاف بین تکنولوژی و روش‌های آموزش سنتی را پر می‌کند و یادگیری را بر اساس رفتار دانش‌آموز شخصی‌سازی می‌کند.

این استارتاپ با استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی هر دانش‌آموز را به شیوه‌ای مناسب به چالش می‌کشد و نکات لازم را به صورت بهنگام به معلمان اطلاع می‌دهد.

بر اساس یک تحقیق روی دانش‌آموزان انگلیسی مشخص شده که این استارتاپ سبب افزایش اعتماد به نفس و پیشرفت دانش‌آموزان در ریاضی شده است.

این پلتفرم به طور متوسط پنج ساعت در هفته در زمان معلمان صرفه‌جویی کرده است. با استفاده از Sparx در پیشرفت دانش‌آموزان ۶۵% بهبود ایجاد شده و همینطور میزان تکمیل شدن تکالیف خانه در آن‌ها از ۲۰% به ۹۵% رسیده است.

 

۲. استارتاپ Blackbullion برای آموزش مهارت‌های مالی

این استارتاپ تکنولوژی آموزشی، مهارت‌های مالی مورد نیاز دانشجویان برای دانشگاه و موقعیت‌های دیگر را به آن‌ها آموزش می‌دهد و با تعدادی از دانشگاه‌ها هم همکاری دارد.

این استارتاپ به عنوان یک پلتفرم SaaS آموزش الکترونیک در سال ۲۰۱۴ در لندن شروع به کار کرد و حال بیش از ۷۰۰ هزار دانشجو در انگلستان، استرالیا و نیوزیلند به این پلتفرم دسترسی دارند و Blackbullion قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ تعداد کاربرانش را به ۱ میلیون برساند.

این استارتاپ تا به حال ۱ میلیون پوند سرمایه برای خود تامین کرده است.

 

۳.  استارتاپ Chatterbox که یک افغانی برای پناهندگان تاسیس کرد

در حال حاضر حدود ۱۱۷ هزار پناهنده در انگلستان زندگی می‌کنند که بسیاری دارای تحصیلات و آموزش‌هایی بالاتر از بقیه‌ی جامعه هستند اما در یافتن شغل با مشکل مواجه می‌شوند.

استارتاپی به نام Chatterbox با هدف حل این مشکل در سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرد. بنیانگذار این استارتاپ یک زن افغان است که بعد از جنگ افغانستان به انگلستان مهاجرت کرد. او مهندس عمران بود و علی‌رغم اینکه به چهار زبان می‌توانست صحبت کند در یافتن شغل به مشکل برخورد. از این رو تصمیم به راه اندازی Chatterbox گرفت.

این استارتاپ یک مدرسه‌ی آنلاین آموزش زبان برای پناهندگان است و آن‌ها را به دانشجویان و متخصصین هم وصل می‌کند. امکان آموزش به صورت آنلاین و حضوری برای این افراد وجود دارد و آن‌ها می‌توانند با افراد و نهادهای مرتبط با پناهندگان هم ارتباط بگیرند.

این استارتاپ تا به این جا ۱۵ هزار پوند در مرحله‌ی بذری سرمایه دریافت کرده است.

 

منبع: Forbes

مطالب مشابه

ثبت دیدگاه جدید

نام ایمیل
دیدگاه